- Dołącz do nas
- Zakupy on-line
- 609 281 007/ 607 586 116
- +48 56 664 49 44
- biuro@dynamic-polska.pl
Sprzedajemy coś więcej niż produkty, znajdujemy rozwiązania.
Wieloletnie doświadczenie i zaangażowanie sprawia, że dajemy Ci gwarancję najwyższej jakości naszych produktów.
Nie boimy się wyzwań, nie rezygnujemy z założeń, zawsze doprowadzamy do końca to co zaczęliśmy.
Dynamic-polska oferuje Państwu szeroki wachlarz silników elektrycznych jednofazowych, trójfazowych, progresywnych AC-MOTOREN mających swoje zastosowanie w przemyśle, rolnictwie oraz w szeregu aplikacji stosowanych powszechnie w gospodarstwach domowych.
Oferujemy silniki indukcyjne o różnych mocach oraz w różnych wykonaniach:
1) moce: 0,12 do 355 KW
2) mocowania łapowe, łapowo kołnierzowe, kołnierzowe
3) znamionowe prędkości obrotowe w zależności od liczby biegunów i poślizgu od 500-3600obr/min
4) wielkości mechaniczne – od 56 mm do 355 mm
5) napięcia zasilania – 230V, 230/400V, 400/690V
6) stopnie ochrony od IP56 do IP68
7) silniki jednofazowe
· z kondensatorem rozruchowym
· z kondensatorem rozruchowym i roboczym
S1 – Praca ciągła przy stałym obciążeniu do osiągnięcia ustabilizowanego stanu cieplnego.
S2 – Praca dorywcza przy stałym obciążeniu, jednak bez osiągnięcia ustabilizowanego stanu cieplnego.
S3 – Praca okresowa przerywana obejmująca ciąg identycznych zmian obciążenia i czasów postoju.
S6 – Praca okresowa z przerwami jałowymi obejmująca ciąg identycznych zmian obciążenia i okresów pracy bez obciążenia. Nie występują okresy zatrzymania, przez co silnik nie ulega ochłodzeniu (jak w przypadku S3).
B5 B35 B14 B34
W ramach oferowanych przez nas silników elektrycznych możemy zaproponować niestandardowe wykonania:
1) nietypowe napięcie zasilania
2) podwyższona klasa izolacji
3) inne sposoby mocowania i pozycji pracy
4) z enkoderem
5) z dodatkowym układem chłodzenia
6) zmiana pozycji skrzynki zaciskowej
7) różne klasy energoefektywności silników: IE1, IE2, IE3, IE4
8) silniki z hamulcem
10) silniki progresywne
11) silniki dwubiegowe
12) przeznaczone do różnych typów pracy:
Obce chłodzenie stosuje się przy zmniejszaniu prędkości obrotowej w standardowych silnikach z uwagi na zmniejszającą się wydajność wewnętrznego wentylatora silnika. W większości przypadków, stosuję się je przy pracy silnika z falownikiem, kiedy przy niskich obrotach wentylatora własnego, efektywność chłodzenia jest niska i silnik zaczyna się grzać. W ofercie posiadamy obce chłodzenia, który możemy nabudować na praktycznie każdy silnik.
METODY CHŁODZENIA SILNIKÓW
Obrotowe metody chłodzenia silnika obejmują naturę czynnika chłodzącego, różne układy obwodów chłodzenia oraz sposób w jaki pchane jest medium chłodzące. Metody chłodzenia w silnikach to:
IC01: Typ samoczynnego chłodzenia, wentylator jest zamontowany na wale.
IC11: Samouszczelniający się z kanałami wlotowymi.
IC21: Wentylacja z kanałem powietrznym.
IC31: Samoczynna wentylacja z kanałami wlotowymi i wylotowymi.
IC37: Kanały wlotowe i wylotowe oraz niezależne lub oddzielne źródło dmuchawy lub źródła ciśnienia chłodziwa
IC611: W pełni zamknięty wentylator jest zimny i samoodpowietrzający, a silnik jest wyposażony w wymiennik ciepła (powietrze-powietrze)
IC616: Całkowicie zamknięty obieg powietrza wewnętrznego z niezależnym wymiennikiem ciepła dmuchawy (powietrze-powietrze) na silniku
IC666: Silnik z całkowicie zamkniętym powietrzem chłodzącym krążącej w silniku z oddzielną chłodnicą powietrza / powietrza.
IC81W: W pełni obudowana, chłodzona powietrzem automatyczna wentylacja, wyposażona w wymiennik ciepła (powietrze-woda) na silniku, a cyrkulacja wody jest zasilana przez niezależną pompę wodną lub system wodny.
Silnik IC86W: ma całkowicie zamknięty silnik z oddzielną chłodnicą powietrza / wody.
IMB3/IM1001 pozycja pozioma na łapach pozycja pozioma na łapach |
IMV6/IM 1031 |
IMV5/IM1011 |
IMB6/IM1051 |
IMB7/IM1061 |
IMB35 |
IMB36 |
IMV15 |
||
IMB5/IM3001 pozycja pozioma |
IMV1/IM3001 |
IMV3/IM3031 |
||
IMB14/IM3601 |
IMV18/IM3611 |
IMV19/IM3631 |
||
IMB34 |
SILNIKI Z HAMULCEM
Do naszych silników wykorzystujemy hamulce firmy ENARC BRAKE SYSTEMS.
Hamulce montujemy na miejscu zgodnie z zapotrzebowaniem klienta, w różnych wersjach wykonania.
W swojej ofercie posiadamy również zwalniacze do hamulców, które również montujemy na miejscu.
Budowa techniczna:
1) Zestaw sprężyn |
Informacje techniczne serii ENR
Typ | Wielkość mechaniczna |
Moment obrotowy (Nm) |
Moc (W) |
Max. prędkość obrotów (d/dk – rpm) |
Szczelina powietrzna (mm) |
---|---|---|---|---|---|
ENR-01 | 63/71 | 10 | 25 | 3600 | 0.30 |
ENR-02 | 80 | 15 | 30 | 3600 | 0.30 |
ENR-03 | 90 | 20 | 35 | 3600 | 0.30 |
ENR-04 | 100 | 40 | 45 | 3600 | 0.30 |
ENR-05 | 112 | 60 | 55 | 3600 | 0.40 |
ENR-06 | 132 | 90 | 65 | 3600 | 0.40 |
ENR-07 | 160 | 200 | 70 | 3600 | 0.40 |
ENR-08 | 180 | 260 | 75 | 3600 | 0.50 |
Ponadto jesteśmy w stanie dostarczyć Państwu silniki wyposażone dodatkowo w:
– czujniki temperatury PTC, PT100, PTO
– łożyska izolowane do pracy falownikowej
– łożyska walcowe typu NU
– grzałki anty-kondensacyjne
– z certyfikatem UL/CSA
– z certyfikatem EAC
– z certyfikatem CEL
– z otworem na skropliny kondensacyjne
– daszek przeciwdeszczowy
– z przyłączem typu Harting
– przeznaczone do pracy w strefach zagrożenia wybuchem/przeciwwybuchowe EX, klasy:
Ex tD A22 IP55 T 125C, Ex tD A22 IP65 T 125C, EEx nA II T3 IP55, EEx nA II T3 IP65
ATEXOWE OZNAKOWANIE URZĄDZEŃ MECHANICZNYCH I ELEKTRYCZNYCH
II 2G Ex h IIC T4 Gc
Niezależne od liczby biegunów Silniki 2-biegunowe, 4-, 6-, 8-biegunowe
Wielkość konstrukcyjna |
D | E | F | G | DH | EB | ED | GD |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
56 | 9 | 20 | 3 | 7,2 | M4x12 | 16 | 2 | 3 |
63 | 11 | 23 | 4 | 8,5 | M4x12 | 16 | 3,5 | 4 |
71 | 14 | 30 | 5 | 11 | M5x12 | 25 | 2,5 | 5 |
80 | 19 | 40 | 6 | 15,5 | M6x16 | 30 | 5 | 6 |
90 | 24 | 50 | 8 | 20 | M8x19 | 40 | 5 | 7 |
100 | 28 | 60 | 8 | 24 | M10x22 | 50 | 5 | 7 |
112 | 28 | 60 | 8 | 24 | M12x28 | 50 | 5 | 7 |
132 | 38 | 80 | 10 | 33,0 | M12x28 | 65 | 7,5 | 8 |
Wielkość konstrukcyjna |
D | E | F | G | DH | EB | ED | GD |
160 | 42 | 110 | 12 | 37 | M16x36 | 90 | 10 | 8 |
180 | 48 | 110 | 14 | 42,5 | M16x36 | 90 | 10 | 9 |
200 | 55 | 110 | 16 | 49 | M20x42 | 100 | 5 | 10 |
225 | 55 | 110 | 16 | 49 | M20x42 | 100 | 5,0 | 10 |
250 | 60 | 140 | 18 | 53 | M20x42 | 125 | 7,5 | 11 |
280 | 65 | 140 | 18 | 58 | M20x42 | 125 | 7,5 | 11 |
315 | 65 | 140 | 18 | 58 | M20x42 | 125 | 7,5 | 11 |
355 | 80 | 170 | 22 | 67,5 | M20x50 | 130 | 5 | 14 |
Wielkość konstrukcyjna |
D | E | F | G | DH | EB | ED | GD |
160 | 42 | 110 | 12 | 37 | M16x36 | 90 | 10 | 8 |
180 | 48 | 110 | 14 | 42,5 | M16x36 | 90 | 10 | 9 |
200 | 55 | 110 | 16 | 49 | M20x42 | 100 | 5 | 10 |
225 | 60 | 110 | 18 | 53 | M20x42 | 125 | 7,5 | 11 |
250 | 65 | 140 | 18 | 58 | M20x42 | 125 | 7,5 | 11 |
280 | 75 | 140 | 20 | 67,5 | M20x42 | 125 | 7,5 | 12 |
315 | 80 | 170 | 22 | 71 | M20x42 | 160 | 5 | 14 |
355 | 100 | 210 | 28 | 86 | M24x50 | 160 | 5 | 16 |
Największym konsumentem energii elektrycznej w skali światowej są silniki elektryczne. Zużywają one średnio około 60% światowej produkcji energii i dlatego nawet kilkuprocentowe oszczędności odniesione do tak dużej ilości mogą dać znaczne postępy w ochronie środowiska. Te kilkuprocentowe oszczędności można uzyskać, stosując silniki o wyższych wartościach sprawności. Wprowadzona klasyfikacja sprawności zdefiniowana w międzynarodowej normie IEC 60034-30-1, wraz z wymogami prawnymi dotyczącymi efektywności energetycznej podaje dla silników jednofazowych i trójfazowych cztery klasy sprawności (IE = Międzynarodowa Sprawność)
• IE1: Standardowa Sprawność
• IE2: Wysoka Sprawność
• IE3: Sprawność Premium
• IE4: Sprawność Super Premium.
Sprawność silnika elektrycznego definiuje się jako stosunek mocy użytecznej – mocy mechanicznej na wale silnika, do mocy pobieranej. Aby spełnić wymagania normy IEC 60034-30-1 w zakresie efektywności energetycznej, producenci silników dostosowali swoje koncepcje i projekty silników. Stosuje się między innymi stojany o większej masie miedzi, rdzenie żelazne o cieńszych blachach z wyższą zawartością krzemu, zoptymalizowano szczeliny powietrzne, stosuje się więcej materiału przewodzącego na wirniku oraz ulepsza układy chłodzenia. W wyniku tych zmian silniki IE3 i IE4 mają wyższą indukcyjność i mniejsze straty w miedzi, więc prądy rozruchowe są wyższe niż w standardowych silnikach IE1 i IE2, o czym też warto pamiętać. Rozważmy w tym celu następujący przykład. Do napędu wentylatora zastosowaliśmy silnik standardowy 75 kW (FCMP 280 S 2/PHE) o sprawności IE3 oraz energooszczędny o sprawności IE4 75 kW (FCMP 280 S 4/SPE). Sprawności tych silników wyznaczone zostały tą samą metodą, i wynoszą one odpowiednio 94,7% i 96,0%. Zakładamy ponadto, że silniki będą pracowały przez 8 lat średnio 16 godzin dzienne. Obliczmy zatem ile zaoszczędzimy:
• Energia (E3) pobrana przez silnik standardowy w czasie całego okresu eksploatacji wyniesie:
E1= 75 kW: 0,947 × 16 h × 365 dni × 8 lat = 3 700 105 kWh
• Energia (E4) pobrana przez silnik energooszczędny w czasie całego okresu eksploatacji wyniesie:
E2 = 75 kW: 0,96 × 16 h × 365 dni × 8 lat = 3 650 000 kWh
• Zatem efekt oszczędnościowy wyniesie: 3 700 105 kWh – 3 650 000 kWh = 50 150 kWh
Zakładając średnią cenę energii elektrycznej w Polsce 0,66 PLN / kWh, otrzymujemy zysk z oszczędności w wysokości 50 150 kWh × 0,55 PLN / kWh = 33 099 PLN. Warto zauważyć, że zysk ten przewyższa cenę nowego silnika. Wymiana silnika standardowego na energooszczędny jest również bardzo dobrym przedsięwzięciem biznesowym o znakomitej rentowności, dodatkowo przyczyniającym się do ochrony środowiska naturalnego.
Dynamic Polska to doświadczony i kompetentny zespół ludzi. Pracownicy to ludzie rzetelni, z pasją. Posiadamy wieloletnie doświadczenie na rynku.
Dzięki zaangażowaniu, determinacji i cieżkiej pracy, Dynamic Polska jest partnerem godnym zaufania. Udzielamy fachowego wsparcia technicznego oraz konstruktorskiego. Celem naszej firmy jest satysfakcja klienta. Zapewniamy kompleksową obsługę i profesjonalne wsparcie.
Zapraszamy Państwa do szczegółowego zapoznania się z naszymi produktami oraz kontaktu z Doradcami technicznymi. Posiadamy bogatą ofertę w zakresie silników elektrycznych jednofazowych, trójfazowych oraz specjalnych. W swojej ofercie posiadamy również motoreduktory oraz falowniki.
87-100 Toruń, ul. Poznańska 168
tel/fax: +56 664 49 44
NIP 879 267 84 13
REGON 361541414
KRS 0000558332
KONTO BANKOWE:
mBank
85 1140 2088 0000 5762 8100 1001 PLN
58 1140 2088 0000 5762 8100 1002 EUR
Leszek Bylski
doradca techniczno-handlowy
techniczny@dynamic-polska.pl
tel: 609 281 007
Radosław Rumiński
doradca techniczno-handlowy
sprzedaz@dynamic-polska.pl
tel: 607 586 116
Marta Knap-Trzuszczak
obsługa biura
biuro@dynamic-polska.pl
tel: 603 803 024
techniczny@dynamic-polska.pl
tel: 661 442 146
Reklamacje, obsługa magazynu
magazyn@dynamic-polska.pl