Łączy nas pasja i dążenie do automatyzacji.

Sprzedajemy coś więcej niż produkty, znajdujemy  rozwiązania.
Wieloletnie doświadczenie i zaangażowanie sprawia, że dajemy Ci gwarancję najwyższej jakości naszych produktów.
Nie boimy się wyzwań, nie rezygnujemy z założeń, zawsze doprowadzamy do końca to co zaczęliśmy.

SILNIKI ELEKTRYCZNE

Dynamic-polska oferuje Państwu szeroki wachlarz silników elektrycznych jednofazowych, trójfazowych, progresywnych AC-MOTOREN mających swoje zastosowanie w przemyśle, rolnictwie oraz w szeregu aplikacji stosowanych powszechnie w gospodarstwach domowych.

Oferujemy silniki indukcyjne o różnych mocach oraz w różnych wykonaniach:
1) moce: 0,12 do 355 KW
2) mocowania łapowe, łapowo kołnierzowe, kołnierzowe
3) znamionowe prędkości obrotowe w zależności od liczby biegunów i poślizgu od 500-3600obr/min
4) wielkości mechaniczne – od 56 mm do 355 mm
5) napięcia zasilania – 230V, 230/400V, 400/690V
6) stopnie ochrony od IP56 do IP68
7) silniki jednofazowe
· z kondensatorem rozruchowym
· z kondensatorem rozruchowym i roboczym

S1 – Praca ciągła przy stałym obciążeniu do osiągnięcia ustabilizowanego stanu cieplnego.
S2 – Praca dorywcza przy stałym obciążeniu, jednak bez osiągnięcia ustabilizowanego stanu cieplnego.
S3 – Praca okresowa przerywana obejmująca ciąg identycznych zmian obciążenia i czasów postoju.
S6 – Praca okresowa z przerwami jałowymi obejmująca ciąg identycznych zmian obciążenia i okresów pracy bez obciążenia. Nie występują okresy zatrzymania, przez co  silnik nie ulega ochłodzeniu (jak w przypadku S3).

   B5                                                       B35                                                    B14                                                    B34

 W ramach oferowanych przez nas silników elektrycznych możemy   zaproponować niestandardowe wykonania:
 1) nietypowe napięcie zasilania
 2) podwyższona klasa izolacji
 3) inne sposoby mocowania i pozycji pracy
 4) z enkoderem
 5) z dodatkowym układem chłodzenia
 6) zmiana pozycji skrzynki zaciskowej
 7) różne klasy energoefektywności silników: IE1, IE2, IE3, IE4
 8) silniki z hamulcem
 10) silniki progresywne
 11) silniki dwubiegowe
 12) przeznaczone do różnych typów pracy:

silnik_obce_chłodzenie

Obce chłodzenie

Obce chłodzenie stosuje się przy zmniejszaniu prędkości obrotowej w standardowych silnikach z uwagi na zmniejszającą się wydajność wewnętrznego wentylatora silnika. W większości przypadków, stosuję się je przy pracy silnika z falownikiem, kiedy przy niskich obrotach wentylatora własnego, efektywność chłodzenia jest niska i silnik zaczyna się grzać. W ofercie posiadamy obce chłodzenia, który możemy nabudować na praktycznie każdy silnik.

METODY CHŁODZENIA SILNIKÓW

 

Obrotowe metody chłodzenia silnika obejmują naturę czynnika chłodzącego, różne układy obwodów chłodzenia oraz sposób w jaki pchane jest medium chłodzące. Metody chłodzenia w silnikach to:

IC01: Typ samoczynnego chłodzenia, wentylator jest zamontowany na wale.

IC11: Samouszczelniający się z kanałami wlotowymi.

IC21: Wentylacja z kanałem powietrznym.

IC31: Samoczynna wentylacja z kanałami wlotowymi i wylotowymi.

IC37: Kanały wlotowe i wylotowe oraz niezależne lub oddzielne źródło dmuchawy lub źródła ciśnienia chłodziwa

IC611: W pełni zamknięty wentylator jest zimny i samoodpowietrzający, a silnik jest wyposażony w wymiennik ciepła (powietrze-powietrze)

IC616: Całkowicie zamknięty obieg powietrza wewnętrznego z niezależnym wymiennikiem ciepła dmuchawy (powietrze-powietrze) na silniku

IC666: Silnik z całkowicie zamkniętym powietrzem chłodzącym krążącej w silniku z oddzielną chłodnicą powietrza / powietrza.

IC81W: W pełni obudowana, chłodzona powietrzem automatyczna wentylacja, wyposażona w wymiennik ciepła (powietrze-woda) na silniku, a cyrkulacja wody jest zasilana przez niezależną pompę wodną lub system wodny.

Silnik IC86W: ma całkowicie zamknięty silnik z oddzielną chłodnicą powietrza / wody.

 

POZYCJE PRACY SILNIKÓW

 

IMB3  

  IMB3/IM1001

pozycja pozioma na łapach

pozycja pozioma na łapach

IMV6

IMV6/IM 1031
pozycja pionowa/łapowa
wałkiem w dół

IMV5

IMV5/IM1011
pozycja pionowa/łapowa
wałkiem w górę

IMB6

IMB6/IM1051
pozycja boczna/łapowa
wałkiem w lewo

IMB7

IMB7/IM1061
pozycja boczna/łapowa
wałkiem w prawo

IMB35

IMB35
pozycja pozioma łapowo-kołnierzowa B35

IMB36

IMB36
pozycja pionowa łapowo-kołnierzowa B35
wałkiem w górę

IMV15

IMV15
pozycja pionowa łapowo-kołnierzowa B35
wałkiem w dół

IMB5

IMB5/IM3001

pozycja pozioma
kołnierzowa B5

IMV1

IMV1/IM3001
pozycja pionowa kołnierzowa
B5 wałkiem w dół

IMV3

IMV3/IM3031
pozycja pionowa kołnierzowa 
B5 wałkiem w górę

IMB14

IMB14/IM3601
pozycja pozioma
kołnierzowa B14

IMV18

IMV18/IM3611
pozycja pionowa kołnierzowa
B14 wałkiem w dół

IMV19

IMV19/IM3631
pozycja pionowa kołnierzowa
B14 wałkiem w górę

IMB34

IMB34
pozycja pozioma łapowo-kołnierzowa B14

SILNIKI Z HAMULCEM

Do naszych silników wykorzystujemy hamulce firmy ENARC BRAKE SYSTEMS. 

Hamulce montujemy na miejscu zgodnie z zapotrzebowaniem klienta, w różnych wersjach wykonania.

W swojej ofercie posiadamy również zwalniacze do hamulców, które również montujemy na miejscu.

Budowa techniczna:

hamulec silnika budowa techniczna hamulca silnika       

1) Zestaw sprężyn
2) Płyta twornika
3) Śruba regulacyjna
4) Bieg
6) Tarcza dociskowa
7) Sprężyna
8) Stojan
9) Śruba łącząca
10) Nakrętka zabezpieczająca

 

Informacje techniczne serii ENR

Typ Wielkość
mechaniczna
Moment
obrotowy
(Nm)
Moc
(W)
Max. prędkość
obrotów
(d/dk – rpm)
Szczelina
powietrzna
(mm)
ENR-01 63/71 10 25 3600 0.30
ENR-02 80 15 30 3600 0.30
ENR-03 90 20 35 3600 0.30
ENR-04 100 40 45 3600 0.30
ENR-05 112 60 55 3600 0.40
ENR-06 132 90 65 3600 0.40
ENR-07 160 200 70 3600 0.40
ENR-08 180 260 75 3600 0.50

 

Ponadto jesteśmy w stanie dostarczyć Państwu silniki wyposażone dodatkowo w:
– czujniki temperatury PTC, PT100, PTO
– łożyska izolowane do pracy falownikowej
– łożyska walcowe typu NU
– grzałki anty-kondensacyjne
– z certyfikatem UL/CSA
– z certyfikatem EAC
– z certyfikatem CEL
– z otworem na skropliny kondensacyjne
– daszek przeciwdeszczowy
– z przyłączem typu Harting
– przeznaczone do pracy w strefach zagrożenia wybuchem/przeciwwybuchowe EX, klasy:
Ex tD A22 IP55 T 125C, Ex tD A22 IP65 T 125C, EEx nA II T3 IP55, EEx nA II T3 IP65

strefa-przeciwwybuchowa ATEXOWE  OZNAKOWANIE URZĄDZEŃ MECHANICZNYCH I ELEKTRYCZNYCH

II 2G Ex h IIC T4 Gc

Grupa urządzeń
I – zakład górniczy (gaz kopalniany i pył), II – pozostałe zakłady, oprócz zakładu górnicze (gaz i pył)
Kategoria urządzenia
Gazy, mgły, pary

2G – strefa 1, 3G – strefa 2
Pyły
2D – strefa 21, 3D – strefa 22 oznaczenie dla norm Ex (normy serii EN 60079 bądź DIN EN ISO 80079)
Rodzaj zabezpieczenia przed zapłonem (elektryczne)
Gazy

e – budowa wzmocniona (poziom eb, ec „nieiskrząca”), d – osłona ognioszczelna
Pyły
ta – dla strefy 20, tb – dla strefy 21, tc – dla strefy 22
Podział grup urządzeń
Grupa I – metan, Grupa II (IIA – propan, IIB – etylen, IIC – wodór i acetylen), Grupa III (IIIA – palne zawiesiny, IIIB – palne zawiesiny i nieprzewodzący pył, IIIC – palne zawiesiny, nieprzewodzący i przewodzący pył)
Klasyfikacja temperaturowa
Gazy
(T1<=450, T2<=300, T3<=200, T4<=135)
Pyły (T125, T140, itd)
Poziom zabezpieczenia urządzeń
Grupa I (górnictwo) Ma – bardzo wysoki, Mb – wysoki
Grupa II (gaz) Ga – bardzo wysoki, Gb – wysoki, Gc – wzmocnione
Grupa III (pył) Da – bardzo wysoki, Db – wysoki, Dc – wzmocnione

WYMIARY CZOPÓW KOŃCOWYCH WAŁU:

rozmiary-walow-silnikow

 

Niezależne od liczby biegunów Silniki 2-biegunowe, 4-, 6-, 8-biegunowe

Wielkość
konstrukcyjna
D E F G DH EB ED GD
56 9 20 3 7,2 M4x12 16 2 3
63 11 23 4 8,5 M4x12 16 3,5 4
71 14 30 5 11 M5x12 25 2,5 5
80 19 40 6 15,5 M6x16 30 5 6
90 24 50 8 20 M8x19 40 5 7
100 28 60 8 24 M10x22 50 5 7
112 28 60 8 24 M12x28 50 5 7
132 38 80 10 33,0 M12x28 65 7,5 8
Wielkość
konstrukcyjna
D E F G DH EB ED GD
160 42 110 12 37 M16x36 90 10 8
180 48 110 14 42,5 M16x36 90 10 9
200 55 110 16 49 M20x42 100 5 10
225 55 110 16 49 M20x42 100 5,0 10
250 60 140 18 53 M20x42 125 7,5 11
280 65 140 18 58 M20x42 125 7,5 11
315 65 140 18 58 M20x42 125 7,5 11
355 80 170 22 67,5 M20x50 130 5 14
Wielkość
konstrukcyjna
D E F G DH EB ED GD
160 42 110 12 37 M16x36 90 10 8
180 48 110 14 42,5 M16x36 90 10 9
200 55 110 16 49 M20x42 100 5 10
225 60 110 18 53 M20x42 125 7,5 11
250 65 140 18 58 M20x42 125 7,5 11
280 75 140 20 67,5 M20x42 125 7,5 12
315 80 170 22 71 M20x42 160 5 14
355 100 210 28 86 M24x50 160 5 16

 KLASY SPRAWNOŚCI SILNIKÓW ELEKTRYCZNYCH

Największym konsumentem energii elektrycznej w skali światowej są silniki elektryczne. Zużywają one średnio około 60% światowej produkcji energii i dlatego nawet kilkuprocentowe oszczędności odniesione do tak dużej ilości mogą dać znaczne postępy w ochronie środowiska. Te kilkuprocentowe oszczędności można uzyskać, stosując silniki o wyższych wartościach sprawności. Wprowadzona klasyfikacja sprawności zdefiniowana w międzynarodowej normie IEC 60034-30-1, wraz z wymogami prawnymi dotyczącymi efektywności energetycznej podaje dla silników jednofazowych i trójfazowych cztery klasy sprawności (IE = Międzynarodowa Sprawność)

• IE1: Standardowa Sprawność

• IE2: Wysoka Sprawność

 • IE3: Sprawność Premium

• IE4: Sprawność Super Premium.

Sprawność silnika elektrycznego definiuje się jako stosunek mocy użytecznej – mocy mechanicznej na wale silnika, do mocy pobieranej. Aby spełnić wymagania normy IEC 60034-30-1 w zakresie efektywności energetycznej, producenci silników dostosowali swoje koncepcje i projekty silników. Stosuje się między innymi stojany o większej masie miedzi, rdzenie żelazne o cieńszych blachach z wyższą zawartością krzemu, zoptymalizowano szczeliny powietrzne, stosuje się więcej materiału przewodzącego na wirniku oraz ulepsza układy chłodzenia. W wyniku tych zmian silniki IE3 i IE4 mają wyższą indukcyjność i mniejsze straty w miedzi, więc prądy rozruchowe są wyższe niż w standardowych silnikach IE1 i IE2, o czym też warto pamiętać. Rozważmy w tym celu następujący przykład. Do napędu wentylatora zastosowaliśmy silnik standardowy 75 kW (FCMP 280 S 2/PHE) o sprawności IE3 oraz energooszczędny o sprawności IE4 75 kW (FCMP 280 S 4/SPE). Sprawności tych silników wyznaczone zostały tą samą metodą, i wynoszą one odpowiednio 94,7% i 96,0%. Zakładamy ponadto, że silniki będą pracowały przez 8 lat średnio 16 godzin dzienne. Obliczmy zatem ile zaoszczędzimy: 

Energia (E3) pobrana przez silnik standardowy w czasie całego okresu eksploatacji wyniesie:

E1= 75 kW: 0,947 × 16 h × 365 dni × 8 lat = 3 700 105 kWh

Energia (E4) pobrana przez silnik energooszczędny w czasie całego okresu eksploatacji wyniesie:

E2 = 75 kW: 0,96 × 16 h × 365 dni × 8 lat = 3 650 000 kWh

• Zatem efekt oszczędnościowy wyniesie: 3 700 105 kWh – 3 650 000 kWh = 50 150 kWh

Zakładając średnią cenę energii elektrycznej w Polsce 0,66 PLN / kWh, otrzymujemy zysk z oszczędności w wysokości 50 150 kWh × 0,55 PLN / kWh = 33 099 PLN. Warto zauważyć, że zysk ten przewyższa cenę nowego silnika. Wymiana silnika standardowego na energooszczędny jest również bardzo dobrym przedsięwzięciem biznesowym o znakomitej rentowności, dodatkowo przyczyniającym się do ochrony środowiska naturalnego.